czwartek, 29 grudnia 2016

Czy warto brać udział w konkursach na Facebook'u? Ile nagród możemy dostać w ciągu tygodnia?

Cześć Kochani :*

Dzisiaj post o zupełnie odmiennej tematyce, a mianowicie o konkursach na Facebook'u. Większość osób twierdzi, że to "pic na wodę, fotomontaż". Do niedawna też ta myślałam, dopóki się w to nie wkręciłam i nie zapoznałam z tematem.

Ku przestrodze!

Często widzimy jakieś "konkursy". gdzie do wygrania są np. kosze markowych słodyczy i biorą w nich udział tysiące osób. To akurat są spamy i tutaj niestety nikt nic nie wygra, a jedynie udostępni swoje dane nieodpowiednim osobom. Takie "konkursy" powstają na pęczki i konta z takimi konkursami są zazwyczaj założone dzień wcześniej. Uważajcie na takie akcje i zgłaszajcie je jako spam.

A teraz troszkę o tych prawdziwych konkursach...


Często są organizowane konkursy typu wygrywa 1-3 osoby spośród osób, które polubią, udostępnią i coś tam jeszcze zrobią. To jest wybór zwycięzcy na zasadzie losowania i tutaj liczy się nasze szczęście. Nie liczmy na to, że przy 300 uczestnikach już w 1. konkursie organizator wybierze akurat karteczkę/numerek odpowiadającym naszemu nazwisku. Tutaj prawdopodobieństwo wygranej jest jak w lotto czy w zdrapki :P Oczywiście im mniej uczestników tym większe szanse na wygraną. 
Szczerze mówiąc, mi nie chce się bawić w tego typu konkursy. :D Jestem zbyt leniwa, żeby pilnować tych wszystkich udostępnień i sprawdzać fan page, czy są już wyniki.

Kolejny rodzaj konkursów to napisz jakiś fajny komentarz lub zrób ciekawe zdjęcie. To już bardziej konkursy w moim stylu. Zdecydowanie wolę wymyślić coś ciekawego, poćwiczyć swoją wyobraźnię niż tylko udostępniać i liczyć na mega szczęście. Jeżeli się przyłożymy do naszej pracy mamy o wiele większe prawdopodobieństwo, że wygramy. Zazwyczaj w takich konkursach jest więcej nagród niż tylko 1, więc znowu zwiększa się szansa naszej wygranej. Tylko pamiętajmy, żeby starannie, dobrej jakości i  z pomysłem wykonywać nasze zdjęcie. Nie sztuka jest dodać zdjęcie takie samo jak jest już w konkursie. Sztuką jest dodać oryginalne zdjęcie i zgarnąć nagrodę. 

Trzecim rodzajem konkursów na Facebook'u są akcje typu Fan miesiąca. Tutaj też można często zgarnąć fajne nagrody, ale musimy dać sporo od siebie. Trzeba próbować być najaktywniejszym fanem na danym Fan page. Jeżeli jest zdrowa rywalizacja to ok. Można wtedy fajnie popisać z ludźmi, dowiedzieć się coś ciekawego. Natomiast jeżeli robi się spam, to ja dziękuję. Taki spam nic nie wniesie do wartości strony organizatora, a jedynie my stracimy swój czas. Zawsze się znajdzie ktoś, kto będzie miał więcej czasu na pisanie tych komentarzy i lajkowanie wszystkiego co się da.

No i już ostatni typ konkursów to konkursy na lajki. Wygrywa ten, kogo zdjęcie/komentarz zdobędzie najwięcej lajków. Są to konkursy, na które leci największa fala hejtu i krytyki. Bardzo często uczestnicy oszukują. Praktycznie w każdym konkursie się znajdzie ktoś, kto oszukuje. Jedni dokupują sobie lajki, inni dokupują innym jakieś arabskie lajki, żeby zdyskwalifikować konkurencję, a jeszcze inni znajdą kolejny sposób, jak przechytrzyć pozostałych. Na pewno, ktoś kiedyś próbował od Was wyżebrać lajka, więc kojarzycie, o co chodzi w tego typu konkursach.

Jak widzicie dla każdego znajdzie się jakiś konkurs. Trzeba tylko chcieć i próbować.
I pamiętajcie:  żeby wygrać trzeba grać.


Dla przykładu tutaj moje nagrody z konkurów znalezionych na Facebooku, które otrzymałam w poprzednim tygodniu:

*za opowiadanie w konkursie "Bezpiecznie do szkoły". Konkurs, co prawda był organizowany na innej stronie, ale ogłoszenie znalazłam na Fb.
Bon 50 zł do Biedronki+gwizdek+szelki odblaskowe



* nagroda za ciekawe zdjęcie z konkursu na Fp "Cydr Czarna Owca"
Bon 100zł do Sephory+butelka cydru Czarna Owca (niestety nie dotrwała do zdjęć :/ )



*kolejna nagroda za zdjęcie tym razem wygrana na Fp "My gift  Dna"
Deska z limitowanej edycji z reniferkiem


* nagroda za fana miesiąca na Fp "Pirelka blog
Zestaw miniaturek kosmetyków. Będą świetne do zabrania w podróż :)



Zmotywowani moimi nagrodami? To zapraszam do zabawy w konkurach :*

I pamiętajcie, że im mniej uczestników konkursu tym większe szanse na wygraną ;)

Buźka :*

9 komentarzy:

  1. O rany sporo dobroci <3 Ja czasami biorę udział w konkursach ale chyba wolę te internetowe :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Często widzę konkursy na facebooku. Jakiś czas temu wzięłam udział w konkursie Agata meble. Udostępniłam, polubiłam, a gdy przesunęłam pasek w dół okazało się, że to jest dopiero drugi post na tej stronie. Jakiś uczestnik wkleił później link do prawdziwej strony firmy Agata meble z dopiskiem o oszustach. Od tego czasu sprawdzam kiedy powstała dana strona i czy nie jest przypadkiem zwykłym oszustwem.
    Przed świętami wzięłam udział w innym konkursie. Było mało chętnych, bo nie znana strona i wygrałam. Jednak nadal nie otrzymałam nagrody. Zobaczymy może przyjdzie po nowym roku.
    Pozdrawiam
    http://e-zarabianiewdomu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ja często biorę udział w konkursach ;) ale najpierw sprawdzam, czy dana strona to nie fake

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluje tylu wygranych. Post bardzo ciekawy :)

    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej, ile nagród :D
    W sumie mam ochotę wziaść udział w jakimś konkursie :D
    http://wishylss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. O ile nagród super .Warto brać udział mi nie raz się udaje coś wygrać ,ale już dawno cisza ,ale warto próbować ;)

    http://beautybloganeta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Na lajki omijam szerokim lukiem ale ogolnie wygralam ksiazke, termofor i ostatnio mega duzy zestaw lego duplo. Jak dojedzie wrzuce recenzje 😊 na http://ewuczkatestuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń